GINOP-6.2.3-17-2017-00003

Közösségfejlesztés
Pályaorientáció
Képzések
Tananyagfejlesztés
Felújítás
Dokumentumok
Közösségfejlesztés
Tanulói kirándulás
Beszoktató hét
Tanulói kirándulás

Tanulói kirándulás

Az osztálykirándulás a tanulók kikapcsolódását, szórakozását segíti elő az iskolán kívül , közösségformáló ereje van. A GINOP-6.2.3-17-2017-00003 „A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében” című projekt keretében hozzájárul a projekt céljának eléréséhez. Az osztálykirándulás alatt a diákok kulturális, illetve szociális élményekkel gazdagodnak.

 

 

Beszoktató hét

Beszoktató hét –  A programsorozatban való részvétel hatására az osztályok tanulói közül egyre többen képesek hatékony megoldásokat találva együtt dolgozni a különböző feladathelyzetekben, a szabályokat egyre jobban betartva empátiával segítik egymást. A közös feladatmegoldások segítik az egymásra figyelést, az egymásra hangolódást, támogatja azt, hogy a tanulók jobban megismerjék egymást, ezáltal önmagukat is, viselkedésüket, motivációjukat.

 

Elsősorban a közösségépítés intenzív szakasza. Tanulásmódszertan, csapatépítés, közös szabályok megismerése, megalkotása, szabadidős tevékenységek, tanár-diák kapcsolatok erősítése jellemezte ezt az időszakot.

 

 

 

 

Pályaorientáció
DKA
LEGO robot
Rendezvények
Kiadványok
Szaki program
DKA

2019. szeptember 25-én, ünnepélyes keretek között került átadásra a Soproni Szakképzési Centrum által létrehozott Soproni Digitális Közösségi Alkotóműhely (DKA). A Soproni SZC Vas- és Villamosipari Technikum épületében a GINOP-6.2.3-17-2017-00003 „A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében” című projekt keretében.

 

A Digitális Közösségi Alkotóműhely a pályaorientációban, a lemorzsolódás csökkentésében és a tehetséggondozásban is komoly szerepet játszik. A tanműhelyek szigorúságával ellentétben ezek nyitott, diákcentrikus terek, ahol vezetett módon, de önállóan, saját ötleteiket valósíthatják meg a diákok.

 

A műhelyben a 3D nyomtatás, lézervágás, mikroelektronika nyújt segítséget az alkotásban, miközben fejlődik a gyerekek tervezői és vizuális látásmódja. A digitalizáció és a robotika mellett kipróbálhatók a hagyományos szakmák, többek között a könnyűipar, fémipar és faipar. Olyan kompetenciák fejleszthetők, amikre egy átlagos iskolában ritkán kerül sor, viszont nagyon fontosak ahhoz, hogy sikereket érjünk el az életben. Ezek azok a képességek, amikre a 21. században a gyerekeknek szüksége van, az eszközök használata már az ipar 4.0 korszakra készíti fel őket . A DKA-ban a gyerekek észrevétlenül tanulnak. 

 

Az Alkotóműhelyben lézervágó, lézergravírozó, 3D nyomtató, CNC-marógép, Lego-robot, hímzőgép, varrógép, mikroelektronika és modern számítógépek kerültek elhelyezésre.

 

A DKA egyik fő célja tanulóink pályán tartása, a lemorzsolódás csökkentése, a másik, a Soproni SzC pályaorientációs tevékenységének részeként, a pályaválasztás előtt álló általános iskolásoknak szervezni foglalkozásokat, nyári táborokat, melyekkel a szakmák megismertetése a célunk.

Sopronmedia.hu_2019.09.25 DKA_megnyito_MTI_2019.09.25 DKA ismertető Kisalfold_2019.09.26

LEGO robot

Programozás és robotika témában LEGO robotok segítségével a GINOP-6.2.3-17-2017-00003 „A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében” című projekt keretében a pályaorientációs tevékenységet segítő foglalkozásokat szerveztünk 40 alkalommal 3 órás foglalkozásokat.

 

A foglalkozások célja:

A gyermekek gyorsan megtanulják, hogyan használják fel kódolási képességeiket a robotikában, és hogyan alkalmazzák tudásukat saját robotjaik, gépeik és szerkezeteik építésében. A programozási szoftver használatát megismerik.

A robotok segítik a gyermekek kommunikációs, kreatív és kritikus gondolkodási készségeinek fejlesztését.

 

 

Rendezvények

Rendezvények a GINOP-6.2.3-17-2017-00003 „A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében” című projekt keretében:

 

2018.11.07. Pályaválasztási konzultáció (általános iskolai igazgatóknak, pályaválasztási felelősöknek) Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert u.7.

2018.11.21. Szakmák délelőttje (minden intézményben)

2019.04.12. Szakmák éjszakája (minden intézményben)

2019.05.22. Pályaorientációs rendezvény, Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert u.7.

2019.09.25. DKA Megnyitó, , Vas- és Villamosipari Technikumban, 9400 Sopron, Ferenczy J. u. 7.

2019.11.06. Pályaválasztási konzultáció (általános iskolai igazgatóknak, pályaválasztási felelősöknek) Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert u.7.

2019.11.13. Szakmák délelőttje (minden intézményben)

 

 

Kiadványok
Szaki program

A „Szaki program” a GINOP-6.2.3-17-2017-00003 „A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében” című projekt keretében a pályaorientációs tevékenységet segíti. A különböző szakmacsoportokra jellemző projektfeladatokat dolgoztak ki szakmai tanáraink. A kidolgozott projekteket a pályaválasztás előtt álló diákok számára bemutatják, megvalósítják 2 tanórában.

A Soproni Szakképzési Centrum 6 intézménye vett részt a „Szaki program” kidolgozásában:

A Berg Gusztáv Szakképző Iskola két témában tartott foglalkozást: Mézeskalácsot készítettek a Tankonyhában, drótszobrokat és lemezkulcstartót a fémipari Tanműhelyben.

A Handler Nándor Technikumban négy szakma, illetve képzés bemutatása történt. Asztalos szakma megismerése – Fás tolltartó készítése Ács szakma megismerése – Kontyolt tetejű faház készítése Informatikai képzés megismerése – „Robotoljunk? – Robotoljunk” Ruhaipari képzés megismerése – DIY tok vidáman-egyedi telefontok és smiley készítése.

A Porpáczy Aladár Technikum és Kollégium két képzésének megismertetését tűzte ki célul. A Közgazdasági képzést az Egészséges életmód és a közgazdaság kapcsolatának bemutatásán keresztül valósították meg. A Turisztikai képzést „Időutazás a Fertő-parton” című projekt keretében mutatták be.

A Vas- és Villamosipari Technikum a fémipari képzés megismertetését lemezdoboz és ördöglakat készítésén keresztül mutatta be.

A Vendéglátó, Kereskedelmi Technikum és Kollégium betekintést nyújtott a vendéglátás szakmáiba, linzerkarika és pizza készítésén, illetve ajándékcsomagoláson keresztül.

Képzések
Képzés neve: Vezetői műhelymunka és értekezlet
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.04.17
                   
Képzés neve: Felsővezetői tanácsadás, projektindítás
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.06.18
                   
Képzés neve: A korai iskolaelhagyás megelőzése az általános iskolákban és a középiskolákban
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.05.10
2018.05.11
2018.05.12
                   
Képzés neve: A korai iskolaelhagyás megelőzése az általános iskolákban és a középiskolákban
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.05.24
2018.05.25
2018.05.26
                   
Képzés neve: Vezetői készségfejlesztés a köznevelési intézményekben
Helyszín: Hotel JUFA Vulkán Fürdő Resort, 9500 Celldömölk, Sport utca 10.
Képzés időpontja: 2018.06.11
2018.06.12
2018.06.13
                   
Képzés neve: A tanulásmódszertan tanítása
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.08.28
2018.08.29
2018.08.30
                   
Képzés neve: Mentorképzés
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2018.11.28
2018.11.29
2018.12.10
                   
Képzés neve: Digitális Közösségi Alkotóműhely módszertani képzés
Helyszín: Makerspace.hu, 1087 Budapest, Salgótarjáni u. 12-14
Képzés időpontja: 2019.05.23
2019.05.24
2019.05.25
                   
Képzés neve: Digitális Közösségi Alkotóműhely módszertani képzés
Helyszín: Makerspace.hu, 1087 Budapest, Salgótarjáni u. 12-14
Képzés időpontja: 2019.05.30
2019.05.31
2019.06.01
                   
Képzés neve: Módszertár a köznevelés tartalmaihoz - Szaktárgyi módszertani továbbképzés pedagógusoknak
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum Fáy András Két Tanítási Nyelvű Gazdasági Szakgimnáziuma, 9400 Sopron, Teleki Pál utca 26.
Képzés időpontja: 2019.06.11
2019.06.12
2019.06.13
                   
Képzés neve: Korszerű, hatékony módszertannal támogatott digitális tanulási-tanítása folyamat megvalósítása köznevelési intézményben
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum Fáy András Két Tanítási Nyelvű Gazdasági Szakgimnáziuma, 9400 Sopron, Teleki Pál utca 26.
Képzés időpontja: 2019.06.11
2019.06.12
2019.06.13
                   
Képzés neve: Módszertár a köznevelés tartalmaihoz - Szaktárgyi módszertani továbbképzés pedagógusoknak
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum Idegenforgalmi, Kereskedelmi, Vendéglátó Szakképző Iskolája és Kollégiuma, 9400 Sopron, Ferenczy János utca 1-3.
Képzés időpontja: 2019.06.25
2019.06.26
2019.06.27
Képzés neve: Szakképzésben dolgozó gyakorlati oktatók szakmai, módszertani továbbképzése
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2020.02.12
2020.02.13
2020.02.14
Képzés neve: Az énerő, önbizalom, pozitív gondolkodás fejlesztése a köznevelési intézményekben
Helyszín: Soproni Szakképzési Centrum, 9400 Sopron, Virágoskert utca 7.
Képzés időpontja: 2020.09.22
2020.09.23
2020.09.24
Tananyagfejlesztés

A pályázat keretében elkészült tananyagok az alábbi tárhelyen érhetők el:

Soproni Szakképzési Centrum - Tudástár

Grubits Márta

Biztosítás, biztonság

Kládlerné Kertész Katalin

Biztosítás, biztonság

Gönye Réka

Hogyan legyek blogger?

Grubits Márta

Piaci alapfogalmak

Kládlerné Kertész Katalin

Piaci alapfogalmak

Grubits Márta

Vállalkozás alapítása, működtetése

Kládlerné Kertész Katalin

Vállalkozás alapítása, működtetése

Horváth Bence

Bevezetés a 3D modellezés világába

Kassainé Schmuck Vivien

Eladó művészettörténet

Hauch Tamás

Fahíd tervezése, készítése

Folcz Tóbiás

Mi leszek, ha nagy leszek? (Vagy mi nem?)

Horváthné Gyurisán Szabina

Mikszáth mesés világa

Horváthné Gyurisán Szabina

Nyelvi szintek ─ Feladatgyűjtemény digitális táblára

a 9. évfolyamos nyelvtan tananyaghoz kapcsolódóan

Kovácsné Horváth Ildikó Ilona

Olvasás és szövegértés fejlesztés

Kocsisné Boros Otília

ÖKO zsák készítése

Horváth Rita

"Semmi ágán" Irodalmi Kávéház - József Attila életmű feldolgozása

Tóth-Östör Szabina

"Semmi ágán" Irodalmi Kávéház - József Attila életmű feldolgozása

Varga Viktória

Egészséges tányér

Rákóczy László

Egészséges tányér

Horváth Rita

Lucifer visszatér -Madách Imre: Az ember tragédiája (képregény)

Tóth-Östör Szabina

Lucifer visszatér -Madách Imre: Az ember tragédiája (képregény)

Bérczy Dóra Judit

A közgazdaságtan és az egészséges életmód összefonódásai

Piskoltiné Magyar Marianna

A közgazdaságtan és az egészséges életmód összefonódásai

Belényessy Viktória

Függvények és alkalmazásaik

Farkas István

Függvények és alkalmazásaik

Horváth Miklós

3D modelezés, 3D nyomtatás

Varga Cintia

Biztonsági berendezések szerepe az iparban

Witek Gergely

Biztonsági berendezések szerepe az iparban

Pozsgai Tamás

Hőmérséklet, páratartalom érzékelés Arduino-val

Makó Gábor

LCD kijelzős számláló Arduino-val

Tömördy Kristóf

Mars járó robot építése I.

Jókuti Zsolt

Mars járó robot építése I.

Tömördy Kristóf

Mars járó robot építése II.

Jókuti Zsolt

Mars járó robot építése II.

Horváth Miklós

Műszaki ábrázolás

Horváth Miklós

Pneumatika, elektropneumatika

Németh Ernő

Sakk bábu készítése CNC-vel

Witek Gergely

Szenzorok világa-időjárás állomás

Módi József

Szenzorok világa-időjárás állomás

Witek Gergely

Szenzorok világa-LED lámpák vezérlése

Módi József

Szenzorok világa-LED lámpák vezérlése

Witek Gergely

Szenzorok világa-távolságérzékelés

Módi József

Szenzorok világa-távolságérzékelés

Varga Cintia

Villamos érzékelők ismerete

Witek Gergely

Villamos érzékelők ismerete

Felújítás

A Soproni Szakképzési Centrum Sopron, Ferenczy János utca 60. sz. alatti kollégiumának közösségi helyiségeinek teljes körű felújítását valósítottuk meg a pályázat keretében. Az épület földszintjén 3 helyiségben újult meg az elektromos hálózat, fűtés szerelvények, mennyezet- és padlóburkolat. A falfelület festése mellett a helyiségekben új korszerű belső nyílászárókat építettünk be. Az épület 4 emeletén, emeletenként 2, összesen nyolc közösségi helyiség, tanulószoba és konditerem teljes belső felújítását végeztük el.  A földszinthez hasonlóan megújultak a padló- és falburkolatok, belső nyílászárók és az elektromos hálózat. A falak felújítófestése mellet a fűtőtestek cseréjét is megvalósítottuk. A kollégiumban lakó diákok életkörülményeiben jelentős javulást hoztak a felújított helyiségek. A felújításra összesen 50.000.000,- Ft-ot fordítottunk a pályázati forrásból.

 

 

Dokumentumok

GINOP-6.2.3-17-2017-00003 - A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése - A Soproni Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése a lemorzsolódás csökkentése érdekében

Kedvezményezett: Soproni Szakképzési Centrum

Projektösszeg: 487 685 713 Ft
Támogatási intenzitás: 100%
Megvalósítási időszak: 2018. február 1. – 2021. január 29.
Megvalósítás helyszínei:

A projekt részletes szakmai tartalma:

A Soproni Szakképzési Centrum a GINOP-6.2.3-17 felhívás keretein belül megfogalmazott és kidolgozott projekt célja a szakképzésben tanulók végzettség nélküli elhagyásának csökkentése és az alapkészségek fejlesztésének támogatása a kompetencia-alapú oktatás fejlesztésével, a köznevelési rendszer eredményességének javításával, a minőségének és struktúrájának megújításával. A Centrum ennek érdekében 8 fős szakértői munkacsoportot hoz létre, amely a GINOP-6.2.2-VEKOP-15 felhívásban meghatározott elvárások, alapelvek mentén helyzetfelmérést és Cselekvési tervet készít a projekt megkezdését követő 120. napon belül. Ugyanezen csoport emellett részt vesz a GINOP-6.2.2-VEKOP-15 projekt által nyújtott szakmai és intézményfejlesztést támogató programokban.

Intézményfejlesztés keretében hat további munkacsoport kerül kialakításra, melyek célja az intézményi szabályozó dokumentumok módosítása, és új intézményi tervek kidolgozása a projekt céljának megfelelően. Új tananyagok kerülnek kidolgozásra (30 db), amelyek elektronikus tananyagtárba kerülnek feltöltésre, illetve 30 db órán prezentálják a szakmai anyagot. Szakmai tanácsadás és szakértői szolgáltatás keretében monitoring tevékenységre, tagintézményi tervezés támogatására és felsővezetői tanácsadásra kerül sor.

A tanulói készségek és képességek fejlesztése érdekében az alábbi tevékenységek jelennek meg: az alapkészségek fejlesztése céljából, a Centrum tanulói létszámának legalább 5%-os arányának megfelelő tanulócsoportok kialakítása, működtetése és nyomon követése; részükre felzárkóztatás, korrepetálás, tanulásmódszertan fejlesztés, mentorálás, vezetői és tantestületi műhelymunkák, a tanítók felkészítése, workshop és Hídprogramos felzárkóztatás.  Tanulói életpálya-építést, pályaorientációs tevékenység szolgáló intézkedések között az alábbiak tervezettek: életpálya-tanácsadási foglalkozások, életpálya-orientáció, pályaválasztási tájékoztató, pályaorientációs kiadvány, pályaorientációs szakértői team, pályaorientációs programok, "Szaki" programok a partnerek számára.

A Centrumban kialakításra kerül a Digitális Közösségi Alkotóműhely (DKA). A tananyagok alkalmazásához, a nevelőtestület és a pedagógus munkakörben foglalkoztatott szakemberek folyamatos szakmai fejlődése érdekében pedagógus továbbképzésekre kerül sor, 100 oktató bevonásával (amely a fejlesztésben részt vevő intézmények pedagógusainak több, mint 20%-a). A képzések többek között a korai iskolaelhagyás megelőzésére, a mentorálások felkészítésére, a módszertani paletta bővítésére, az önmegerősítésre, a digitális tábla gyakorlati alkalmazására, a DKA alkalmazására irányulnak.

A célok eléréséhez eszköz- és infrastruktúrafejlesztések szükségesek, amely során informatikai eszközök beszerzésére kerül sor, valamint a szakmai megvalósítást támogató egyéb tevékenységekkel összehangoltan a Centrum soproni kollégiumában iskolai közösségépítést szolgáló infrastrukturális beruházás történik. A szakmai megvalósítást támogató egyéb tevékenységek között további két választott tevékenység jelenik meg: drogprevenciós, egészség-megőrző, mentálhigiénés, szexuális felvilágosító tevékenységek (úgy, mint mentálhigiénés foglalkozás, önvédelmi foglalkozás az áldozattá válás elkerülése céljából, vagy mentálhigiénés, fejlesztő pedagógus és pszichológus óralátogatása); valamint a tehetséggondozó tevékenységek tanárok és tanulók számára (tehetségprogramok, mentorálás, és a tanulói életpálya-építést, pályaorientációs tevékenység szolgáló intézkedések között szereplő tevékenységek).

A projekt megfelelő előrehaladása érdekében projektmenedzsment tagok és egyéb szakmai feladatok ellátására alkalmas szakmai szereplők kerülnek megnevezésre, bevonásra. A kötelező nyilvánosság biztosítására a projekt időszaka alatt a Kedvezményezettek Tájékoztatási Kötelezettségei útmutató és arculati kézikönyv „KTK 2020” előírásai szerint kerül sor. A projekt előkészítése az alábbiak terjed ki: Megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, az infrastrukturális fejlesztés megtervezése, valamint felkészülés a közbeszerzéssel kapcsolatos tevékenységekre. A Felhívás minden kötelező tevékenysége megvalósul, (a választható tevékenységek közül három). A projekt a jelenlegi gazdasági és társadalmi, valamint Centrum és tagintézmény szintű helyzetekre és igényekre reflektál, a Felhívással összhangban, célcsoportjai elsősorban a Centrum tanulói és oktatói. A szakmai tartalomból látható, hogy a támogatási kérelem céljai általánosságban a szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztésére és a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére irányulnak, azonban az oktatás fejlesztése egyúttal kihat a munkaerő-piaci helyzetek javítására is.

További információ kérhető:

Projektmenedzser: Kuntár Csaba
info@soproniszc.hu